And… Triton Noir was born!

As soon as he turned 17, our founder, Thibaud de la Touanne, started illustrating magazines and participating in the creation of giant spray-painting frescos. As a student in Arts, he also made his debuts in logos creation for pen & paper RPGs. Then it was time to begin a 20-year career into video games: graphic designer, game designer, producer… for Cryo, Kalisto, Gameloft or Ubisoft. Thibaud has been into gaming for years.

The story of Triton Noir, board games studio, naturally started in 2013.

A human adventure

The community is the cornerstone of projects like ours. Without the support of passionate players on Kickstarter, V-Commandos and Assassin’s Creed ©: Brotherhood of Venice may not have come to life.

Today, we are settled in Montreal, Canada. Our brains are restless, our minds create, our hands draw and sculpt, and our fingers regularly type on our keyboards to chat with the community.  

Et Triton Noir fut !

Dès ses 17 ans, notre fondateur, Thibaud de la Touanne, illustre des magazines, participe à la réalisation de fresques monumentales à l’aérosol et, devenu étudiant en art, commence à créer des logos pour des jeux de rôle. S’en suit une carrière de 20 ans dans le jeu vidéo : graphiste, game designer, producteur… chez Cryo, Kalisto, Gameloft ou Ubisoft, Thibaud a le jeu dans la peau.

C’est donc tout naturellement que la belle aventure du studio débute, en 2013.

Une aventure humaine

La communauté est la pierre angulaire de projets comme les nôtres. Sans le soutien de joueurs passionnés sur Kickstarter, V-Commandos et Assassin’s Creed©: Brotherhood of Venice n'auraient probablement jamais vu le jour.

Aujourd’hui installés à Montréal, au Canada, nos cerveaux sont en ébullition, nos têtes créent, nos mains dessinent et sculptent, et nos doigts tapent quotidiennement sur les claviers, pour discuter avec la communauté.