Like in the videogame industry, V-Commandos was created following a very iterative process. Some tokens were declined in more than a dozen versions before being finally approved. Usually, the changes were about correcting problems of:

 

Readability

Example: with a beige outline, the enemy tokens were hard to see on outdoor tiles with grass. 

  

Before / After

 

 

Usability

Example: at first, special enemy tokens had an outline representing black & white symbols of 3rd Reich units, which made it difficult to distinguish them from regular troops that also had black & white symbols.

  

Before

 

After

 

À l’image de ce qui se fait dans le jeu vidéo, V-Commandos a été créé en suivant un processus très itératif. Certains pions sont passé des plus d’une dizaine de versions avant d’être finalement approuvés. En général, ces changements visaient à corriger des problèmes de :

Lisibilité

Exemple : les ennemis avaient un contour de pion beige et on ne les distinguait pas une fois posé sur une tuile d’herbe. 

 

Avant / Après

 

Ergonomie

Exemple : les ennemis d’élite avaient autour de leur pion des symboles d’unités du 3ème Reich en noir et blanc, ce qui les rendait difficiles à distinguer des troupes de base qui avaient elles aussi des symboles en noir et blanc.

 

Avant

 

Après